Témata přednášek a výcviků

1. Neklidné a zbrklé dítě a co s tím doma i ve škole – 3 hodiny

  • LMD a jeho projevy.
  • Porucha pozornosti spojená  s hyperaktivitou,(dg.:ADHD).
  • Jak poznat, že jde o vadu a ne jen špatně vychované dítě.
  • Neklid v lavici, „zlobení“ a vyrušování –co lze a co nelze pedagogicky odstraňovat.
  • Školní zralost a zařazování u hyperaktivních dětí.
  • Vrozená dispozice k učení kontra osobnost.

2. Jak vychovat cit aneb citová výchova od narození až do puberty  – 3 hodiny

  • Co je to cit a pocit,jak se ve výchově ovlivní.
  • Genotyp a výchova.
  • Jak naučit dítě projevovat lásku a citovou potřebu.
  • Jak diagnostikovat naši citovost a citové prožívání dětí.
  • Cit není mazlení, ale vzájemné pečování, prožívání, starost.
  • Co to znamená „dárek“, jak přijímat pozornosti a jak je poskytovat.
  • Formalismus a empatie.
  • Citové projevy v kolektivních akcích ve škole, na výletech, na horách apod.

3. Vývojové zvláštnosti dětí ve věku 3-7 let aneb Co nepokazit ve výchově 3-7 let – 3 hodiny

  • Jak vychovat poslušnost.
  • Dospělý nechápe, co je samostatnost.
  • Rozdíl mezi klukem a holčičkou.
  • Dětský pokoj na jeho proměny-uklízení.
  • Co můžeme ovlivnit v MŠ.
  • Kdy začíná povinnost a jak ji systémově doporučovat rodičům.
  • Co je to dětská práce a co je to hra.
  • Grafický projev, vývoj kresby a potřeby po sobě zanechávat barevné stopy.
  • Školní zralost a nebezpečí předčasného i pozdního nástupu do školy.
  • Které vlastnosti dětí jsou v tomto věku ohrožující a co s tím lze dělat.

4. Budeme mít školáka – 3 hodiny

  • Co je to nezralost a jak umět vysvětlit problém rodinám-
  • Vývojové výhody a nevýhody dívek a kluků-
  • Co má umět zralý školák-
  • Kdo do školy nepatří-
  • Změny povahy dítěte při nevhodném zařazení-
  • Jak předejít poškození dítěte-

5. Tresty a odměny, sociální a citové týrání dětí – 3 hodiny

  • Kdo a kdy smí trestat a jak?
  • Nepřípustné sankce a neuvážené direkce.
  • Ideální trest a test výchovné způsobilosti pro dospělé.
  • Tělesné a sociálně  citové sankce a jejich dopad.
  • Podstatná otázka při volbě školních trestů.
  • Dětská lež a její kořeny, co s masivní lhavostí.

6. Jak vést neformálně rodičovské schůzky, bez dominance známek – 3 hodiny

  • Co má vědět rodič prvňáčka a žáka třetí, páté a sedmé třídy.
  • Praktická témata po dvou letech.
  • Školák a režim dne.
  • Jak se samostatně připravit  na výlet, školu v přírodě a lyžařský výcvik.
  • Užívání volného času a pracovní povinnosti dětí.
  • Příprava na pubertu začíná už na I. stupni ZŠ.

7. Stress-relaxace,jak prožít spokojený život a nezbláznit se, při zátěžové profesi 3- 4 hodiny

  • Zdravý sebenáhled a jeho vytváření.
  • Generační zátěže v myšlení a prožívání.
  • Ambivalence člověka v pocitové oblasti „chci a nechci“, „mohu a musím“.
  • Osobní tempo, rozhled, síla jednat, nebo lhát…
  • Z čeho se rodí stress.
  • Stress z odpovědnosti a alibismu.
  • Rady pro spokojený život profesně i soukromě.
  • Praktické ověření „co jsem a jaké JÁ ve mně převládá.

8. Sex a puberta, život studentů, mladé vztahy a rodiče – 3 hodiny

  • Právo-povinnost-svoboda.
  • Soběstačnost a sebepojetí.
  • Opoziční chování, protesty a vzdor jako důsledek nesoběstačnosti a nesvobodné existence.
  • Láska a strach.
  • Právo na vlastní názor a životní filosofii.
  • Režim studenta a právo studovat i nestudovat.
  • Metoda efektivního studia doma-příprava na školu.

9. Základní problémy při výchově a vzdělávání ve věku 6-15 let – jak vychovat slušného člověka v letech 6-15

  • Co musí vědět rodiče začínajícího školáka.
  • Radostná nálada doma i ve škole.
  • Citové, pracovní a sexuální prožívání v komplexu.
  • Jak dokázat u dítěte, aby se rádo učilo.
  • Potřeby dětí a školní osnovy.
  • Pořadí : škola, rodina,  zájmy, nebo i jinak-ale jak?
  • Kdy nastává největší sociální úzkost-pozor na rozvody.
  • Kapesné a jeho odlišnost od kasičky s úsporami.
  • Dětský pokoj a jeho zákonitosti.

10. Autorita uč. a kázeň, osobnost uč. a žáka, vztah rodiny a školy – 3 hodiny                             

  • Otázky školní zralosti, odchylky IQ, předčasné i pozdní zařazení.
  • Radostné ladění, důvěra a direkce ve školách.
  • Osvětový tlak na rodiče, chyby ve spolupráci s rodinou.
  • Nedostatečné respektování pohlaví dítěte – specifity a důsledky.
  • Co s tím v praxi můžeme dělat.
  • Osobnost učitele a žáka ve srovnání mezi sebou-
  • Temperament, charakter velkých a malých-
  • Jak žák vnímá učitele-
  • Chyby ve výchově i vzdělávání-

11. Proč roste agresivita u dětí, aneb dítě na cestě ke zločinu – drzé dítě –  3- 4 hodiny

  • Proč jsou děti takové, jaké jsou.
  • Rodiče neumí vychovávat děti i když chtějí a snaží se.
  • Výchova začíná pozdě.
  • Vládne negativismus –neumíme positivně jednat.
  • Do škol nastupují děti nevychované a neposlušné.
  • Hodnocení „jen“ známkou.
  • Problém puberty a agresivity.
  • Matky dominují ve výchově, otcové se odklání.
  • Zabíjíme citové devizy.
  • Návrhy „Co s tím“.

12. Komunikace ve školství – 3 hodiny

  • Chyby v jednání učitele, tempo, dynamika, intolerance
  • Nízký sebenáhled
  • Nekritičnost
  • Chybějící zpětná vazba
  • Jednání s rodinou, neschopnost „sugestivně“ ovlivnit
  • Mluvit, neznamená něco říkat a něco změnit!
  • Minimální aktivizace otců
  • Podřízenost a nadřízenost
  • Korekce chování jak, kým, kdy…
  • Způsoby vedení podle typologie člověka

13. Rodiče dnešní doby – 3 hodiny

  • Nezastupitelnost matek.
  • Positiva a negativa matek.
  • Nepochopení role ženy a muže.
  • Rodičovská dovolená.
  • Živitelka-živitel.
  • Mimino v rodině.
  • Kluk=zátěž táty.
  • Logika v řeči žen a mužů.
  • Mužské vzory.

14. Partnerství II.  a jeho úskalí – 3 hodiny

  • Komunikace mezi partnery.
  • Jak se chová muž.
  • Logika v řeči žen a mužů.
  • Oba, v boji o moc.
  • Schopný partner.
  • Schopný partner je diplomat.
  • Jak se nehádat.
  • Sebehodnocení.
  • Jak změnit život, když se nedaří.
  • Co jsou to schopnosti dobrého partnera?-
  • Cit a sex.
  • Generační stress a myšlení.
  • 14.A- Partnerství I.   –  3 hodiny
  • Jak hledat partnera.
  • Láska je slepá.
  • V čem si rozumíme?
  • O čem v páru diskutovat?
  • Jak řešit neshody a konflikty?
  • Jak se rozejít, když vztah nefunguje
  • Co znamená, být partnerem.
  • O štěstí rozhoduje pocit.
  • Umění říkat druhému NE.
  • Hledáme druhého a neznáme sebe.
  • Co chceme ve vztahu a co nabízíme?

15. Rodič a učitel – spolu nebo proti sobě – 3 hodiny

  • Co tíží dnešního učitele.
  • Jak vypadá dobrý učitel.
  • Proč rodič vnímá pomoc uč. jako poučování?
  • Jak může uč. MŠ ovlivnit výchovu?
  • Co hrozí dítěti, když nastoupí do školy nezralé.
  • Jak pracovat s rodiči dětí 1-5 tříd.
  • Kdy patří peníze do rukou dětí.
  • O co bojují rodiče žáků?

16. Vánoce v české rodině – 3 hodiny

  • Vánoce a naše představy
  • Vánoční večer u stromečku
  • Dárky – nebo jen falešné pozornosti
  • Dítě a ježíšek
  • Babičky a dědové o vánocích
  • Návštěvy kamarádů a jejich dárky
  • Pocity po vánocích
  • Jak prožít skutečně krásné vánoce

 17. Důslednost, nebo bezpodmínečná láska – 3 hodiny

  • Podporujeme nesamostatnost aniž bychom si to uvědomovali
  • Zákony výchovy
  • Kdy máme komunikovat a kdy mlčet
  • Neumíme s nimi mluvit
  • Důslednost a láska ve školním věku
  • Jak naučit uklízet své věci
  • Postoje rodičů ke školním výletům a zájmovým kroužkům
  • Láska bez rozumu
  • Co s stane, když je láska bez odpovědnosti

18. Super babičky a dědové – 3 hodiny

  • Zachraňují čas rodičům
  • Nespěchají, mají čas
  • Co ser líbí dětem a co se z toho nelíbí nám
  • Většinou prospívají, někdy i škodí
  • Odmítají dětskou samostatnost
  • Chtějí štěstí vnoučat, dělají ale opak
  • Z velkých dětí dělají malé
  • Mluví o rodičích negativně a v náznacích
  • Nerespektují a nedodržují zásady rodičů
  • Jsou úžasní, ale ne všichni

19. Edukace jako pomoc ve stáří – 2-3  hodiny

  • Co je a není edukace.
  • Proč edukovat a co u člověka změní?
  • Kdy a koho edukovat.
  • Fáze procesu-jak na to
  • Posilování osobních jistot.
  • Edukace rodiny.
  • Proč se edukace nedaří.
  • Kdo to umí a kdo neumí.

20. Komunikace a edukace jako pomoc ve stáří – 3 hodiny

  • Neumíme komunikovat!
  • Sdělujeme co dělat, ale neumíme naučit „jak to  dělat“.
  • Jak vypadají schopnosti pro sociální práci.
  • Proč někoho klienti uznávají a druhého ne ?
  • Co u starých klientů lze posilovat a především jak?
  • Hlavní pracovní chyby v péči o stáří.
  • Jak vypadá problémový klient a co můžeme měnit?
  • Agresivita a neschopnost v péči o lidi.
  • Jak lze  měnit postoje ve stáří?
  • Co je to edukace a proč je úspěšná?
  • Jak edukace probíhá – praktické příklady.
  • Chceme pracovat dobře, ale výsledky chybí – proč?
  • Co znamená „stát nohama na zemi a užívat selský mozek“

 

21. Coaching I. pro řídící pracovníky ve školství – dvoudenní

  • Pokud chci rozumět učitelům a žákům, musím porozumět nejdříve sobě!
  • Sebepoznání konkrétním sebetestováním svých vlastností.
  • Bipolární obraz vlastností člověka – hledání sebe.
  • Práce s vlastní agresivitou a poznání své vrozené dispozice AG.
  • Sebenáhled na intelekt, charakter, schopnosti a temperament.
  • Jak se promítá vlastní dispozice v řízení lidí.Konkrétní příklady.
  • Výcvik zátěže v komunikaci.
  • Dispozice jednání – stavy EGA-sebepoznání a vyhodnocení.
  • Praktické sebenáhledy.
  • Jak vést a formovat svůj tým.
  • Sociální výcvik: zvládání a odhad situace.
  • Stress a práce se zátěží ve všech rovinách života.
  • Stress v řízení.
  • Zákonitosti úspěchu.
  • Plán sebekorekce.

22. Coaching II – dvoudenní pokračovací výcvik (pro absolventy Coach.I.)

  • Řízení a vedení lidí, pro řídící pracovníky, dvoudenní, Power-Point.
  • Coaching II – vhodné pokračování pro Absolventy Coaching sebepoznání.
  • Vlastnosti managera.
  • Psychologie rozhodování.
  • Způsoby řízení z hlediska vrozených dispozic.
  • Efektivita v řízení a vedení lidí.
  • Profil osobnosti a vliv inteligence.
  • Psychologie člena týmu.
  • Pozice středního managera.
  • Možnosti řešení problémů.
  • Edukace podřízených.
  • Krokování v edukaci.
  • Nedostatky v komunikaci.
  • Psychologie úspěšného managera.

23.Komunikace s dětmi, aneb proč to neumíme – Nové téma

  • Používáme nesprávné výrazy.
  • Neučíme dítě se rozhodovat.
  • Používáme siamskou řeč a dítě za sebe nejedná.
  • Pitvoříme se.
  • Nevyužíváme gesta, napovídáme a nudíme dítě
  • Opakujeme pokyny druhých a snižujeme jejich autoritu
  • Nevedeme rozhovory v klidu – rušíme hru.
  • Neumíme edukovat a krokovat, nevychováváme empatii
  • Vymlouváme se na pubertu „oni se s námi nebaví“
  • Matky posilují v dětech nezodpovědnost, lhostejnost a nemohoucnost.
  • Ničíme v dětech zdravou touhu.
  • Děti neumí psát dopisy.
  • Desatero komunikace aneb 10 zákonů výchovy

24. Milovat, znamená i myslet –  Nové téma

  •   Mentálně postižené dítě v péči samoživitelky
  •   Centra pomoci opuštěným matkám
  •   Integrace postižených dětí do světa zdravých
  •   Zdravé i postižené dítě = stejný člověk
  •   Cit vychovaný u zdravých dětí, určí budoucnost postižených
  •   Vychováváme  budoucí nové, selhávající otce
  •   Výchovou zdravých, pomáháme postiženým

25. Nudí se, nebo jsou přetíženi ? Nové téma

  • Komunikace s kojencem – Batole a hračky
  • Dětský pokoj ve vývoji
  • Strach překrytý nudou – Nuda z rodinného prostředí
  • Pasivní kultura, znuděné dít
  • Přetížení školáka
  • Nuda z příkazů a výčitek
  • Přetěžujeme odměnou i trestem – Přetížení dítěte z chování dospělých
  • Nuda aneb co s časem
  • Svobodné dítě se nenudí a není přetížené

 

26. Kopírují nás, nebo se chtějí odlišovat?                       

  • Co kopírují batolata
  • Předškoláci a nápodoba
  • Projevy předškoláků
  • Kopírování nálad a postojů rodičů
  • Školáci se pohlavně identifikují
  • Puberťáci se chtějí odlišovat od starých
  • Pohlavní identifikace nebo odpor?
  • Tolerovat jejich odlišnost?
  • Je z nich už táta a máma
  • Rozhodněte se!
27.
  • Žít spokojeně v manželství, nebo v partnerství ?
  • Máme schopnosti být partnerem?
  • Rodina, cit a sex
  • Generační stresy
  • Co znamená život ve dvou?
  • Jak poznáme lásku?
  • Co změní svatba?
  • Výhody manželství
  • Sňatek až po zkušenosti
  • Nevýhody manželství
  • S papírem nebo bez…
  • Štěstí znamená vědět, co chci.

Podrobné  údaje k akcím  č.21 a č.22

Coaching I.  -sebepoznání

Coaching II. -řízení a vedení lidí

Pá-celý den
So-dopoledne

Organizace zajišťuje: prostory a techniku (data projektor+počítač), slohy pro respondenty dle předlohy lektora, nocleh a stravu pro lektora.

Testy a odborné materiály zajišťuje lektor

Počet účastníků  akce Coaching I.  je omezen: min 13, max.16
Počet účastníků akce Coaching II, je omezen na počet: min. 15, max. 22 –pouze absolv. I

Ceny za akce dohodou.

Platba fakturou, dohodou nebo přímou platbou.